C C C C A+ A A- X

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – СТАРА ЗАГОРА ОТЧЕТЕ ДЕЙНОСТТА СИ ЗА 2018 ГОДИНА

Дата на публикуване 21 март 2019 Последна редакция 15 май 2019 Новини Отпечатай

На 20.03.2019 г. в зала „Библиотека” на Административен съд–Стара Загора се проведе Годишно отчетно събрание за дейността на съда през 2018 г.

Гости на събранието бяха съдия Милка Панчева – Заместник председател на Върховния административен съд и съдия Бисерка Цанева - Председател на Осмо отделение на Върховния административен съд.

Председателят на съда – Бойка Табакова представи доклад за дейността на съда през 2018година.

В резюме доклада отразява следните данни:
Настоящият отчетен период е 12-ти за работата на Административен съд - Стара Загора след създаването му.

По утвърденото длъжностно щатно разписание на съда към 31.12.2017 г. са определени и заети 7 броя длъжности за магистрати, от които 1 председател, 1 заместник председател и 5 съдии.

Утвърдените длъжности за съдебни служители са 29 броя. С решение на Съдийската колегия на ВСС по протокол №40/11.12.2018 г. по предложение на председателя на Върховния административен съд е разкрита 1 щатна бройка за длъжността „Връзки с обществеността“, считано от 01.01.2019 г. Към 31.12.2018 г. свободна е 0,5 щатна бройка за „съдебен деловодител“.

От общия брой дела за разглеждане – 1521 бр., общо свършените дела в края на отчетния период представляват 83,04%. А от общо свършените през 2018г. дела в тримесечен срок са приключени 80,21%.

Средната продължителност от образуването на делото до приключването му със съдебен акт по същество - с решение или определение е три месеца. Само 19,79% от свършените дела не са приключили в този срок. Това е при положение, че през месец декември са образувани 125 бр. дела, чието цялостно приключване в рамките на отчетния период е практически невъзможно. Запазена отличната положителна тенденция за своевременно приключване на делата и през тази година, като се има предвид, че с акт по съществото на спора са приключени 79,33% от всичко свършени дела.

Запазва се и тенденцията за малък брой дела, приключили с прекратяване производството по делото – 20,67%.
Независимо от значителния брой образувани през 2018г. административни дела, в съда е постигната и максимална срочност при постановяване на съдебните актове – 99,21 % са постановени в едномесечния срок и само 0,79 % са просрочени с по няколко дни.
През отчетния период са обжалвани само 294 съдебни акта или 23.28 % от постановените такива, от които 180 акта или 73,47% са потвърдени, потвърдени в една част и/или обезсилени в друга са 26 или 10,61% и изцяло отменени са 39 или 15,92%.
От посочените данни се налага извода за много добро качество на постановените актове, което е и трайна тенденция за дейността на съда.

Председателят отбеляза, още че наред с основната си дейност – правораздаване, съдиите активно участват в общоорганизационната и административна дейност на съда. Те активно се включват и в обществено значими събития, инициирани от Висшия съдебен съвет, каквито са Дните на отворени врати и Образователната програма „Съдебната власт – информиран избор и гражданско доверие. Отворени съдилища и прокуратури”. Училище-партньор на съда през тази година беше ГПЧЕ „Ромен Ролан”, гр. Стара Загора, а целевата група учениците от ХІ „И” клас. Програмата се проведе през втория учебен срок. Съдия Дарина Драгнева и съдия Стилиян Манолов се включиха като лектори по програмата и представиха пред учениците цикъл от лекции по утвърден от Върховния административен съд План-програма. Координатор по програмата е съдебният администратор Ивелина Колева, която изпълнява и функциите на служител за връзки с обществеността. По повод завършване на програмата, участниците получиха удостоверения за участие, Конституцията на Република България и химикали с логото на съда, осигурени със средства от Висшия съдебен съвет. Всички състояли се през 2018 г. събития са подробно отразени в медиите и са излъчениа телевизионни репортажи.

С назначаването на съдебен служител на разкритата длъжност „Връзки с обществеността“ ще се реализират в още по-голяма степен целите на Комуникационната стратегия на съдебната власт.

Председателят съобщи данни за финансовата и счетоводна политика на Административен съд – Стара Загора, обобщи че същата се основава на стриктното спазване на всички законови изисквания и указания на Министерство на финансите и Висшия съдебен съвет, като съдът отчита приключва отчетния период без наличието на преразход на бюджетни средства, просрочени или неразплатени задължения.

От доклада се установи, че и през този отчетен период е запазена тенденцията за по-голямо увеличаване натовареността на съдиите от Административен съд - Стара Загора. Независимо от това е налице съществено ускоряване на бързината на съдопроизводството. Същевременно обоснова нуждите на съда от допълнителна кадрова обезпеченост - разкриването на още една щатна бройка за съдебен помощник, за което е отправено мотивирано искане, като се очаква произнасяне от Комисия „Съдебна администрация“ към Съдийската колегия на ВСС.

Отчетено бе професионалното и отговорно отношение на съдебните служители към пряката им работа, както и отличните условия на труд на съдиите и съдебните служители в АС Стара Загора, съставляващи стимул за постигане на още по- добри резултати.

Съдия Милка Панчева приветства лично и от името на Председателя на ВАС съдиите от АС Стара Загора за изключително добрите постижения в работата. Подчерта наличие на отчетлив и траен напредък, липса на затрудненията, каквито съществуваха в сравнение с първите години на функционирането на административните съдилища. Същата изтъкна запазване в случая качественото правораздаване, въпреки ръста на образуваните дела. Впечатление прави своевременното постановяване на съдебните актове, което касае почти всички съдебни актове. Съдия Панчева подчерта сравнително ниския процент обжалвани съдебни актове на АС Стара Загора като показателен за качеството на работа от гл.т. убеждаващото спрямо страните въздействие на придружаващите ги мотиви.

След като изказа приветствия към съдиите и съдебните служители от съда, съдия Панчева съобщи, че Председателят на ВАС е възложил на нея и колегата й Цанева извършване на проверка в административните съдилища дали се разделят дела при липса на предпоставки за това, като например в хипотези на отправяне искания за спиране на производства, отправяне с жалбата на алтернативни искания и пр. Тя съобщи с радост, че проверката в АС Стара Загора е показала липса на случаи на неправилно разделяне на производства. На следващо място, съдия Панчева подчерта нуждата от активни действия в насока прозрачност на съдебната система, вкл. чрез публикации за работата на съда и събитията в АС в медиите. Заключи с обобщение относно ролята на административните съдилища, вкл.че се нареждат ІV-ти в ЕС по бързина и качество на работата.

Съдия Бисерка Цанева поздрави колегите си за чудесно свършената работа през отчетния период. Впечатление са й направили голямата натовареност на съдиите и същевременно бързината на решаване на делата от магистратите в съда, при запазване на качеството на правораздаване. Тя изрази становище, че се следва кадрово обезпечение съпоставимо с броя на делата, по начин че да може всяко от тях да се обмисли задълбочено и реши правилно. В заключение, тя изказа чудесните впечатления, които има от условията на труд в сградата на АС Стара Загора. Пожела успех на съдиите и служителите на съда и занапред.

Пълният текст на Доклада за работата на Административен съд – Стара Загора е публикуван на сайта на съда, раздел „Отчетни доклади”.

 

Ивелина Колева, съдебен администратор
0886393077

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемам Отказ Повече информация